ေဒၚလာ တစ္ဘီလ်ံနီးပါးအကုန္အက်ခံ ေဖာက္လုပ္ခဲ့သည့္ ရန္ကုန္-မႏၱေလး
အျမန္လမ္းသည္ အျမန္လမ္းအဂၤါရပ္ႏွင့္ ညီၫြတ္ျခင္း မရွိေသးဘဲ
အရည္အေသြးပိုင္းဆိုင္ရာမ်ား လိုအပ္ေနဆဲျဖစ္ေၾကာင္း ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန
ဒုတိယဝန္ႀကီး ဦးစိုးတင့္က ေမ ၁၅ ရက္တြင္ ရထားပို႔ေဆာင္ေရးဝန္ႀကီးဌာန၌
ျပဳလုပ္သည့္ သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲတြင္ ေျပာၾကားခဲ့သည္။
“အျမန္လမ္းဆိုတာကေတာ့ ရွစ္လမ္းသြားမွ အျမန္လမ္းအဂၤါရပ္နဲ႔ ျပည့္စံုမွာပါ။
အခုဟာက လမ္းဖြင့္လိုက္ေပမယ့္ လမ္းအဂၤါရပ္နဲ႔ ျပည့္စံုျခင္း မရွိေသးပါဘူး။
ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ေတြ သြားလာႏိုင္ဖို႔ ဖြင့္လွစ္ခဲ့တာပါ။အျမန္လမ္းအဂၤါရပ္နဲ႔
ညီၫြတ္ဖို႔ ဆက္လက္ေဆာင္ရြက္ဆဲပါ”ဟု ဒုတိယဝန္ႀကီးဦးစိုးတင့္က ေျပာၾကားသည္။
အျမန္လမ္းေဖာက္လုပ္ရာတြင္ ကြန္ကရစ္လမ္းတစ္မိုင္အတြက္
ေျမသားလုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္ျခင္းမ်ား အပါအဝင္ လမ္းတစ္မိုင္အတြက္ ၂ ဒသမ ၅ ဘီလ်ံ
က်ပ္ကုန္က်ေၾကာင္း ဒုတိယဝန္ႀကီးကေျပာၾကားခဲ့ရာ ၃၆၆ မိုင္ ၃ ဖာလံုအတြက္
ဆိုပါက က်ပ္ဘီလ်ံ ၉ဝဝ ေက်ာ္ (အေမရိကန္ေဒၚလာ တစ္ဘီလ်ံနီးပါး)အထိ
ကုန္က်ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
ရန္ကုန္-မႏၱေလးအျမန္လမ္း ဖြင့္ခဲ့သည္ မွာ
ငါးႏွစ္ခန္႔ ရွိၿပီျဖစ္သည့္အတြက္ ကြန္ကရစ္လမ္း
ေျမသားနိမ့္က်မႈမ်ားရွိလာေၾကာင္း၊ နိမ့္က်သည့္ေနရာမ်ားအား
ကတၱရာခင္းျခင္းမ်ား ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိေၾကာင္း၊ အျမန္လမ္းမႀကီးတေလွ်ာက္တြင္
မိုင္ ၄ဝ ခန္႔ ကတၱရာခင္းၿပီးျဖစ္ေၾကာင္း ဆက္လက္ေျပာၾကားခဲ့သည္။
အျမန္လမ္းအဂၤါရပ္ႏွင့္ ညီၫြတ္ေစရန္အတြက္ ရွစ္လမ္းသြားအထိ
တိုးခ်ဲ႕ေဖာက္လုပ္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ယင္းသို႔ ေဖာက္လုပ္ရန္အတြက္
ျပည္ပႏိုင္ငံမ်ားသို႔ အကူအညီမ်ား ေတာင္းခံထားေၾကာင္း၊ အခ်ဳိ႕အကူအညီမ်ား
ရရွိေနၿပီျဖစ္ေၾကာင္း၊ နည္းပညာပိုင္းဆိုင္ရာႏွင့္ ေငြေၾကးကူညီမႈမ်ားေပးရန္
ကမ္းလွမ္းထားမႈမ်ားရွိေၾကာင္း၊ အေမရိကန္ႏိုင္ငံကလည္း နည္းပညာဆိုင္ရာ
အကူအညီေပးရန္ရွိေၾကာင္း၊ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ သင္တန္းဖြင့္လွစ္ေပးရန္ရွိၿပီး
အျမန္လမ္းေပၚတြင္ လက္ေတြ႕သင္ၾကားမႈမ်ား ျပဳလုပ္သြားရန္ရွိေၾကာင္း
ဒုတိယဝန္ႀကီးက ေျပာၾကားသည္။
ရွစ္လမ္းသြား လမ္းမအျဖစ္
တိုးခ်ဲ႕မည့္အစီအစဥ္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေမးျမန္းမႈကို ဒုတိယဝန္ႀကီးက
ရွစ္လမ္းသြားလမ္းအတြက္ စီစဥ္ေနဆဲျဖစ္ေၾကာင္း၊ အတိအက်ေတာ့
ေျပာၾကားႏိုင္ျခင္း မရွိေသးေၾကာင္း၊ လက္ရွိတြင္ အျမန္လမ္းမႀကီး
မဟုတ္ေသးေၾကာင္း၊ အရည္အေသြးပိုင္းဆိုင္ရာ လိုအပ္ခ်က္မ်ားရွိေနဆဲျဖစ္ေၾကာင္း
ျပန္လည္ေျဖၾကားသည္။
ကြန္ကရစ္လမ္းေၾကာင့္ ကားတာယာမ်ားမခံႏိုင္ဘဲ
တာယာပြင့္မႈမ်ားႏွင့္ပတ္သက္၍ ေမးျမန္းရာတြင္ ကြန္ကရစ္လမ္းသည္ မ်က္ႏွာျပင္
ၾကမ္းတမ္းသည့္အတြက္ တာယာမ်ားအား စားသည့္အတြက္ တာယာမ်ားပါးသည္ကို
သိရွိေၾကာင္း၊ ႏိုင္လြန္ကတၱရာမွာ မ်က္ႏွာျပင္ေခ်ာေမြ႕သည့္အတြက္ တာယာစားမႈ
သက္သာေၾကာင္း ဒုတိယဝန္ႀကီး ဦးစိုးတင့္က ဆိုသည္။
၂ဝ၁၃
ခုႏွစ္အတြင္းတြင္ အျမန္လမ္းမႀကီးတစ္ေလွ်ာက္တြင္လူေၾကာင့္ ၆၃ ဒသမ ၆၄
ရာခိုင္ႏႈန္း၊ ယာဥ္ေၾကာင့္ ၂၃ ဒသမ ၈ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ လမ္းေၾကာင့္ ၁ ဒသမ ၁၆
ရာခိုင္ႏႈန္း၊ ရာသီဥတုေၾကာင့္ ဝ ဒသမ ၄ ရာခိုင္ႏႈန္း ယာဥ္မေတာ္တဆမႈ
ျဖစ္ပြားခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။
အျမန္လမ္းမၾကီးတြင္ ယခုႏွစ္ ဧၿပီ ၁
ရက္မွ ေမ ၁၄ ရက္အထိ ယာဥ္မေတာ္တဆမႈ ၁၈၆ ႀကိမ္အထိ ျဖစ္ပြားခဲ့ေၾကာင္း၊
အရွိန္ျပင္းေမာင္းႏွင္ျခင္း၊ ယာဥ္ေမာင္းအိပ္ငိုက္ျခင္း၊ ဆိုင္ကယ္မ်ားႏွင့္
ထိခိုက္မိျခင္းမ်ား စသည္ျဖင့္ ျဖစ္ပြားခဲ့ေၾကာင္းႏွင့္
မေတာ္တဆမႈျဖစ္စဥ္မ်ားမွာ မ်ားျပားလ်က္ရွိေၾကာင္း ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး
ဦးသန္းေဌးက ေျပာၾကားသည္။
ဒုတိယဝန္ၾကီး ဦးစိုးတင့္က
“ဒီလမ္းတစ္ေလွ်ာက္မွာ ယာဥ္အႏၱရာယ္ကင္းရွင္းေရးအတြက္ ဆိုင္းဘုတ္ေတြကို
ထူေထာင္ထားပါတယ္။ လမ္းအမွတ္အသားေတြကို ဒီထက္ပိုမ်ားေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေနပါတယ္။
မိုင္ႏႈန္းျပ ကိရိယာေတြ၊ အခ်က္ျပဆိုင္းဘုတ္ေတြကို ထပ္မံထူေထာင္ဖို႔လည္း
ရွိပါတယ္” ဟု ေျပာ ၾကားခဲ့သည္။
ရန္ကုန္မွ မႏၱေလးသို႔
ရွစ္နာရီခန္႔ျဖင့္ ေရာက္ရွိရန္ ရည္မွန္းေဖာက္လုပ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း၊
အခ်ဳိ႕ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ားသည္ ၇ နာရီခန္႔ျဖင့္ အေရာက္ေမာင္းေနေၾကာင္း၊ တစ္နာရီ
ကီလို ၁ဝဝ သတ္မွတ္ထားေသာ္လည္း သတ္မွတ္မိုင္ကို
ေက်ာ္လြန္ေမာင္းႏွင္သည့္အတြက္ ယာဥ္မေတာ္တဆမႈမ်ား ျဖစ္ပြားေၾကာင္း၊
ယာဥ္ေမာင္းႏွင္သူမ်ား သတိျပဳရန္လိုေၾကာင္း ဒုတိယဝန္ၾကီး ဦးစိုးတင့္က
ေျပာၾကားသည္။
ႏိုင္ငံတကာစံႏႈန္းမ်ားအရ ၈ လမ္းသြားလမ္းျဖစ္မွသာ
အျမန္လမ္းအဆင့္ ေရာက္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ လမ္းဒီဇိုင္း
မွားယြင္းမႈမရွိေၾကာင္း၊ လမ္းအေကြ႔ျဖစ္ပါက ေျပျပစ္စြာေကြ႔ႏိုင္ရန္
ေစာင္းထားေပးရေၾကာင္း ကိုရီယား၊ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံမ်ားမွ ပညာရွင္မ်ားႏွင့္
တိုင္းတာမႈမ်ား ျပဳလုပ္ထားေၾကာင္း ဦးစိုးတင့္က ဆိုသည္။
ရထားပို႔ေဆာင္ေရးဝန္ၾကီးဌာန ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ဦးသန္းေဌးက
“ဒီလမ္းမႀကီးေဖာက္လုပ္တုန္းက ဘ႑ာေရးအကန္႔အသတ္ေတြ၊ နည္းပညာအကန္႔အသတ္ေတြ
ရွိခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ မျဖစ္မေနလိုအပ္လို႔ လုပ္ခဲ့တယ္လို႔ ယူဆပါတယ္။
လမ္းပိုင္းအရည္အေသြး လိုအပ္တယ္ဆိုတာ နားလည္ပါတယ္။ ဝန္ခံပါတယ္။ သို႔ေသာ္လည္း
ေခတ္ကေျပာင္းသြားၿပီ။ ဒီလမ္းမၾကီးပ်က္ေနတယ္။ ပိုက္ဆံေတြပံုၿပီး
သံုးလိုက္လို႔ လုပ္လို႔ရတဲ့ေခတ္ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ ကြ်န္ေတာ္တို႔
အလုပ္တစ္ခုလုပ္ဖို႔ ဒီေခတ္အရ အဆင့္ဆင့္ ဘ႑ာေငြရဖို႔
အမ်ားႀကီးႀကိဳးစားရပါတယ္။ အဲလိုသံုးလို႔ရမယ္ဆိုရင္ လမ္းရဲ႕အရည္အေသြး
တိုးတက္လာမွာပါ။ အဲဒီလို တိုးတက္မလာခင္ ကြ်န္ေတာ္တို႔လမ္းမၾကီးဟာ
အခုေျပာေနသလို ေတာ္ေတာ္မ်ား ခ်ဳိ႕ယြင္းအားနည္းခ်က္ေတြရွိသလားလို႔
ကြ်န္ေတာ္တို႔ ကိုယ့္ ကိုယ္ကိုယ္ မညွာစတမ္း သံုးသပ္ၾကည့္လိုက္ပါ” ဟု
ေျပာၾကားသည္။
ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ၏ ေျပာေရးဆိုခြင့္ရပုဂၢိဳလ္ျဖစ္သူ
ျပန္ၾကားေရးဝန္ႀကီးဌာန ဒုတိယဝန္ႀကီး ဦးရဲထြဋ္ကလည္း ၂ဝ၁၃ ခုႏွစ္ ေမ ၂၆
ရက္ထုတ္ The Daily Eleven သတင္းစာပါ အျမန္လမ္းမႀကီးမွာျဖစ္ေပၚေနတဲ့
အႏၱရာယ္မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ အယ္ဒီတာ့အာေဘာ္အေပၚ ထုိစဥ္က ၎၏ Facebook
စာမ်က္ႏွာေပၚမွတစ္ဆင့္ အျခား Facebook သံုးစြဲသူမ်ား ႏွင့္
အျပန္အလွန္ေျပာၾကားခဲ့ရာတြင္ “႐ိုး႐ိုးေလးစဥ္းစားၾကည့္ရေအာင္ဗ်ာ၊ တံတား
ေဆာက္ေဆာက္၊ လမ္းေဖာက္ေဖာက္ သူ႔ခံႏိုင္ဝန္၊ အရိွန္ကန္႔သတ္ခ်က္ ရိွပါတယ္။
ဆယ္တန္ သတ္မွတ္ထားတဲ့ တံတားကို ကုန္ တန္ ၂ဝ တင္ၿပီးျဖတ္လို႔ တံတားက်ဳိးရင္
တန္ပိုယာဥ္အျပစ္ပါပဲ။ အျမန္လမ္းမႀကီးကို ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းက
ကီလိုတစ္ရာႏႈန္း ေမာင္းလို႔ရေအာင္ ဒီဇိုင္းထုတ္ထားတယ္။ လမ္းေကြ႔၊
တံတားစတာေတြကို ဒီမိုင္ႏႈန္းအတြက္ တြက္ခ်က္လုပ္ထားတယ္။ ကီလိုတစ္ရာထက္
ပိုမေမာင္းရဖို႕ အသိေပးဆုိင္းဘုတ္ေတြ ေထာင္ထားတယ္။ ဒီေတာ့
မေတာ္တဆမႈျဖစ္ပြားတယ္ဆိုရင္ ဘယ္မုိင္ႏႈန္းနဲ႕ေမာင္းေနခ်ိန္မွာ ျဖစ္တာလဲလို႕
အရင္ဆန္းစစ္တာ ပိုမေကာင္းဘူးလား။ သတ္မွတ္အျမန္ႏႈန္းေအာက္ေမာင္းရင္းနဲ႕
ျဖစ္တယ္ဆိုရင္ေတာ့ လမ္းဒီဇိုင္းေပါ့ဗ်ာ၊ ပိုေမာင္းရင္းျဖစ္ရင္ေတာ့
ေမာင္းသူမွာ တာဝန္မရိွေပဘူးလား။
လမ္းမႀကီးမွာလည္း အခ်က္ျပသေကၤတေတြ၊
အတားအဆီးေတြ၊ မီးေတြလိုတာလည္း ရိွပါတယ္။ တခ်ဳိ႕ေနရာေတြမွာ ေျမအသားမေသလို႕
လမ္းသားကြ်ံဝင္ေနတာလည္း ရိွပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္လည္း လမ္းတစ္ေလွ်ာက္မွာ
ျပင္ဆင္ေနတာေတြလည္း ေတြ႕မွာပါ။ သို႔ေသာ္ ျဖစ္သမွ်အျပစ္အားလံုး လမ္းအေပၚ
ပံုခ်ဖို႔ မသင့္သလို ကမၻာေပၚမွာ ဘယ္သူမွမသံုးတဲ့စနစ္လို႔ သေဘာေပါက္ေစတဲ့
အေရးအသားမ်ဳိးေတာ့ ေရွာင္သင့္တယ္ထင္တာပဲ”ဟု ၂ဝ၁၃ ခုႏွစ္ ေမ ၂၇ ရက္တြင္
၎၏Facebook စာမ်က္ႏွာတြင္ ေရးသားခဲ့သည္။
အျမန္လမ္း
လံုျခံဳေရးရဲတပ္ဖြဲ႕၏ စာရင္းဇယားမ်ားအရ ၂ဝဝ၉ မတ္လမွ ၂ဝ၁၃ ဧၿပီလအထိ
ယာဥ္မေတာ္တဆမႈေပါင္း ၄၃၂ မႈ ျဖစ္ပြားကာ လူေပါင္း ၂၁၆ ဦး ေသဆံုးလ်က္ ၆၇၈ ဦး
ဒဏ္ရာရရွိခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။ ၂ဝ၁၄ ခုႏွစ္ ဇန္နဝါရီ မွ ဧၿပီ ၂၂ ရက္အထိ
အျမန္လမ္းမႀကီးတစ္ေလွ်ာက္ ယာဥ္မေတာ္တဆမႈ ၁၁၅ မႈ၊ ေသဆံုးသူ ၆၂ ဦးႏွင့္
ဒဏ္ရာရသူ ၂၈၆ ဦး ရွိခဲ့သည္။
(သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲ၌ ေဆာက္လုပ္ေရး၀န္ႀကီးဌာန ဒုတိယ၀န္ႀကီး ဦးစိုးတင့္ မီဒီယာမ်ားအား ရွင္းလင္းေျပာၾကားစဥ္)
No comments:
Post a Comment